Gaslevering - huurdersvereniging???

Voor informele, gezellige klets
Plaats reactie
ronald
regelmatige bezoeker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-07-2012 22:15

Gaslevering - huurdersvereniging???

Bericht door ronald » 25-09-2012 10:15

Ik heb zojuist mijn elektraabonnement verlengd (bij eneco) en heb daarbij gevraagd naar hoe het zit met het gasabonnement.

Mevrouw Eneco vertelde me dat alle bewoners in de flat een vast bedrag betalen voor de gaslevering en dat dit voldoende is voor het verbruik van gas voor de gehele flat. Ook vertelde ze dat iedereen evenveel betaalt. Ik krijg over enkele weken de jaarnota en dan kan ik hier wel vermelden wat ik per jaar betaal aan gas.

Ik twijfel of dit waar is, aangezien een vorige huisbaas me ooit vertelde dat alle 3 kamerappartementen de gasrekening deelden voor die appartementen en andere appartementen het verbruik van die appartementen.

Een aantal vergaderingen terug heb ik dit al eens aangekaart bij de huurdersvereniging. Er is tot nu toe volgens mij nog niets echt goed uitgezocht en geregeld op dit gebied. Hoewel dit natuurlijk een uitstekend geval voor de huurdersvereniging is om dit uit te zoeken, blijft dit uit, zelfs na meerdere indicaties van dit probleem.

Nu weet ik dat anderen dit ook hebben uitgezocht, dus vandaar de vraag: Hoe zit het nu precies? Is het verplicht om te betalen voor gas via de energieleverancier of hebben jullie dat stopgezet? En wat betalen jullie per jaar (ongeveer) voor wat voor type appartement?

(Hetzelfde geldt voor de huur/koop van de boiler, waar de huurdersvereniging op een ledenvergadering aangegeven heeft om het uit te zoeken. Hier is, naar mijn info, ook nog steeds niets aan gedaan).

Gast

Bericht door Gast » 25-09-2012 16:32

Hallo,

Vorig jaar heb ik het ook laten uitzoeken hoe het nu zit met het leveren van gas en de betaling ervan.
De heer P.Oliemans heeft mij hierbij enorm geholpen.
Iedereen schijnt andere bedragen te betalen ook al woon je in hetzelfde type woning. Nu is het zo, omdat er geen meters in de appartementen hangen, ze helemaal niet kunnen aflezen hoeveel je verbruikt.
Ik heb meteen mijn gas abonnement stop gezet. Kort daarna kreeg ik meteen een brief van Stedin dat ze een afspraak wilden maken voor het afsluiten van de gas aan sluiting, maar daar heb ik nooit op gereageerd en ook nooit meer iets van gehoord.

Iedereen persoonlijk geeft een ander verhaal over je hoeveel moet betalen etc. Eneco zelf kan geen antwoord verschaffen, omdat ze naar eigen zeggen het ook niet begrijpen.
Ik neem aan dat de heer P. Oliemans er verstand van heeft, en ik heb daarom mijn abonnement opgezegd. ik betaalde al 2 jaar voor helemaal niets.

Hoe het zit met de boiler..... ik heb geen idee.
Ik betaal geloof ik iedere maand iets aan Eneco, maar eigenlijk heb ik geen idee of dit wel terecht is.

groetjes inge

Gerbr
regelmatige bezoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-05-2012 15:10

Bericht door Gerbr » 26-09-2012 13:41

Zoals Frozenstart het beschrijft is volgens mij ook het bericht van de Huurdersvereniging: als je nog betaalt, moet je de boel gewoon opzeggen. uiteindelijk zullen ze wel iets moeten (meters installeren, bijvoorbeeld.)
Maar noch eneco (of Nuon?), Stedin of Vestia doen hier iets aan, dus is het bovenstaand advies.
Be the change you wish to see!

ronald
regelmatige bezoeker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-07-2012 22:15

Bericht door ronald » 26-09-2012 21:01

Ik zie in een oude nota dat ik in ieder geval enkele euros betaal voor de aansluiting van gas en daarnaast voor de levering van gas, maar er staat geen gas afname - hoeveelheid bij.

Ik ben benieuwd naar de kosten vermeld op de nieuwe nota.

willy
regelmatige bezoeker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02-07-2012 20:45

gas

Bericht door willy » 28-09-2012 16:16

zoals ik al eerder schreef er zijn toch wel best wat mensen die niet voor gas betalen ,Vind dan ook raar dat eneco zegt dat iedereen betaalt , als dat zo is waarom heeft die mevr die hiervoor woonde 24 jaar lang niet betaald .Dus wat eneco zegt klopt niet .ben wel benieuwd wat de mensen nou per maand betalen of daar ook verschil in zit
geniet van elke dag

Shihaya
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-07-2012 10:34

Gas

Bericht door Shihaya » 06-10-2012 20:57

Ik betaal 13,92 per maand aan gas.........
Dream,dare, do !!!!

Bro
nieuw
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-07-2012 18:21

Gas rekening.

Bericht door Bro » 12-10-2012 13:44

Per Jaar:
Gasprofiel1 en regio 3 (gasabonnement): 55,92
Energiebelasting gasabonnement : 12,84
Transportkosten gas : 92,53
Totaal = € 161,29

Per maand daarom €13,44 kwijt aan gas.

Gasprofiel 1 geldt voor aansluitingen met een standaardjaarverbruik van minder dan 5000 m3
Regio 3 zegt iets over de afstand tot Groningen

Lijkt me volstrekt duidelijk! Dat er geen meter in huis is telt niet om niet te betalen voor wat je gebruikt (profiel 1 is het laagste wat bestaat).

Dit wetende doe ik weinig elektrisch, als het op gas kan doe ik het op gas.

De boiler is bij mij eens kapot gegaan en er kwam, na bellen, een bedrijf die netjes een nieuwe installeerde, die huur ik dan begreep ik van die man en betaal dat via Eneco, dat klopt met wat de rekening vermeld. Namelijk GSU B.V.: € 112,36 per jaar.
Hebben is ongelijk aan zijn. Leef en gun dat een ander ook.

Bro
nieuw
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-07-2012 18:21

Re: gas

Bericht door Bro » 12-10-2012 13:47

willy schreef:zoals ik al eerder schreef er zijn toch wel best wat mensen die niet voor gas betalen ,Vind dan ook raar dat eneco zegt dat iedereen betaalt , als dat zo is waarom heeft die mevr die hiervoor woonde 24 jaar lang niet betaald .Dus wat eneco zegt klopt niet .ben wel benieuwd wat de mensen nou per maand betalen of daar ook verschil in zit
Die mevrouw heeft 24 jaar lang gestolen.
Of heeft haar rekening nooit goed bekeken en betaald zonder dat ze het wist. Wat niet eens onwaarschijnlijk is :P
Hebben is ongelijk aan zijn. Leef en gun dat een ander ook.

Linda
nieuw
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-10-2012 11:43

Bericht door Linda » 13-10-2012 11:47

Ook ik heb een aantal maanden geleden mijn abonnement voor kookgas opgezegd.

Vroeger werd er namelijk tegen nieuwe huurders gezegd dat dit bij hun huurprijs inbegrepen zat, enkel de laatste jaren hebben nieuwe huurders apart kookgasabonnementen afgesloten.

Gezien er geen gasmeters per appartement zijn kunnen ze je nooit verplichten voor gas te betalen zo lang er nog heel veel mensen zijn die dat niet doen.

Plaats reactie