brandmelding

Om te klagen, te spuien, stoom af te blazen
Plaats reactie
Just Me
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-11-2012 05:08

brandmelding

Bericht door Just Me » 20-12-2012 08:13

Werkelijk schrikbarend hoe weinig mensen er afgelopen week buiten stonden nadat het brandalarm afging. Even schrikwekkend.. hoeveel mensen er nog met de lift gaan, terwijl er brand is.
Daarnaast belachelijk dat er maar 1 auto komt, voor zo een grote flat!

misschien kan Vestia eens een brief rondsturen, hoe te handelen in geval van brand/brandalarm!

Shihaya
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-07-2012 10:34

Bericht door Shihaya » 20-12-2012 14:50

Hélemaal mee eens !!!!
Dream,dare, do !!!!

Gast

Bericht door Gast » 20-12-2012 15:39

Het was allereerst maar een automatisch brandalarm...... geen reden tot massale paniek, en ook helemaal geen reden om als een "dolle" naar beneden te gaan. Bij een automatisch brandalarm komt er altijd maar 1 wagen, deze controleert wat er is (meestal is het loos alarm) en als er echt iets is dan worden er meteen auto's bijgehaald en dan pas word er ook ge-evacueert.
Zo werkt de brandweer gewoon, en dit werkt zo in alle flats, overal.

Shihaya
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-07-2012 10:34

Bericht door Shihaya » 20-12-2012 16:02

Het feit blijft....
dat wij als bewoners dat niet weten/wisten !
Dream,dare, do !!!!

Gast

Bericht door Gast » 20-12-2012 21:43

Ja goed, aan de andere kant...... wat wil je dan? dat ze een mega-foon meenemen om het eerst om te roepen?
Op het moment dat er een auto gestuurd word neem ik aan dat je daar ook al wel het een en het ander uit kan leiden toch?
en op het moment dat er geëvacueerd word, merk je dat echt wel, want dan komen ze met man en macht langs de deuren.

Just Me
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-11-2012 05:08

Bericht door Just Me » 23-12-2012 07:17

in mijn ogen, betekent brandalarm, dat je gaat ontruimen. En als brandalarm gaat, gebruik je de trap en niet de lift (ook brandweer neemt de trap en niet de lift). Zittend in je zetel voor de tv, weet jij niet of er iemand heeft zitten roken onder een melder of dat de vlammen uit de keuken slaan..
Gewoon schokkend hoeveel mensen in deze flat dus blijken te denken als frozenstar.... ach, als het echt brand is dan merk ik het wel. Maar als je nog de bovenste 15 verdiepingen moet ontruimen als de halve 3e of 4e in de fik staat... ligt de fout bij iedereen, behalve bij de mensen die niet hebben ontruimt maar voor de tv zijn blijven zitten en dachten, ach, dat geldt niet voor mij.. :?

Gast

Bericht door Gast » 23-12-2012 12:32

Natuurlijk is het zo, dat je zeker het zekere voor het onzekere moet nemen. Je hoort mij niet zeggen dat je vooral binnen moet blijven. Ook ik (terwijl ik wel wist wat er gaande was,) stond netjes beneden.
Ik DENK niet het is vast niets.... Ik WIST wat er nu gaande was. als ik er niet zeker van ben, of wat voor reden dan ook, sta ik beneden!
Waar ik mij in bovenstaande berichten een beetje aan stoorde is dat er gezegd werd dat het "belachelijk"is dat er maar een auto kwam. Ik ben van mening, dat als je niet weet hoe het in elkaar steekt, je dat niet kunt zeggen.
En dat mensen denken zoals mij....tja..... Interessant dat Jij dat denkt. Want nogmaals....ik denk niet het is een automatisch brandalarm... en denk ook niet ik blijf zitten want ik word wel gered.... Nu wist ik toevallig wat er precies was, maar ook ik sta gewoon beneden.
Dus niet te snel oordelen over HOE ik denk....

Plaats reactie