kapotte LIFTEN, brief aan Vestia

Om te klagen, te spuien, stoom af te blazen
Plaats reactie
Gerbr
regelmatige bezoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-05-2012 15:10

kapotte LIFTEN, brief aan Vestia

Bericht door Gerbr » 03-11-2012 11:59

Vandaag maar eens een mailtje gestuurd, ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Het antwoord zal ik hier ook posten.


Beste Azam,

De onderwerpregel laat al raden waar ik over mail.
De twee kapotte liften, inmiddels niet meer sinds weken, maar sinds maanden.
DIT KAN ECHT NIET!

Iedere dag dat ik weer thuis kom, erger ik me eraan dat ik in een flat woon waar ik netjes voor mijn servicekosten betaal, maar hier absoluut te weinig service voor terug krijg. Ik heb de nodige mensen gesproken en ik kan je zeggen dat de ergernis breed gedeeld wordt.

Het spreekt voor zich dat ik, samen met anderen, wil dat de liften ZSM (!!!) gemaakt worden.
Blijkbaar lukt dit niet. Maar er wordt ook niet gecommuniceerd waarom dit niet lukt.

Dus naast de eis de liften te maken, bij deze ook de eis dat Vestia (ik neem aan via jou) COMMUNICEERT!
Is er geen geld? Zeg dit dan!
Worden er weer liftkabels doorgenknipt? Zeg dit dan!
Is er weer het slappe excuus dat onderdelen op zich laten wachten (waarschijnlijk omdat er niet op tijd betaald wordt), zeg zelfs dat dan!

Dit is een mail op persoonlijke titel, die uiteraard nog wel gedeeld wordt met de de huurdersvereniging en ook andere bewoners. Het antwoord zal ik net zo open delen.
En als het nog steeds niet opschiet, noch gecommuniceerd wordt vraag ik me af of de pers er wellicht in geïnteresseerd is dat het noodlijdende Vestia zijn basisonderhoud al lang niet meer bijhoudt. Kijken of er dan vragen beantwoord worden.

Ik wacht je/jullie antwoord af.

Groet,
Gerbrand
Be the change you wish to see!

Just Me
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-11-2012 05:08

Bericht door Just Me » 05-11-2012 05:16

Het zijn er volgens mij niet 2 maar 3.. beide kanten een "gewone" en daarnaast de glazen.

Daarnaast, wat te denken van alle deurknoppen (voor de druppels) die steeds afgebroken zijn, of rood knipperen etc. Deuren staan beneden allemaal wagenwijd open. Staat je fiets alsnog niet afgeschermt en ook je schuurtje beneden is voor iedere indringer bereikbaar.. Lijkt me ook puntje onderhoud wat hierin zeker meegenomen zou mogen worden.

willy
regelmatige bezoeker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02-07-2012 20:45

lift

Bericht door willy » 05-11-2012 15:53

Ook ik erger mij aan de liften .Het is inderdaad al een tijd zo , ook ik zal e mail sturen ,of het helpt weet ik niet maar zal het proberen .
Ja soms vraag ik me ook af waarvoor wij betalen wordt denk is ik is tijd dat wij als bewoners is geld gaan terug vragen , maar ja dat hebben ze niet ??
geniet van elke dag

Gerbr
regelmatige bezoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-05-2012 15:10

Bericht door Gerbr » 05-11-2012 22:24

Ik heb dus een antwoord gekregen:

Beste Gerbrand,

De liften hebben tweetal oorzaken, een daarvan is dat de onderdelen moeilijk te bestellen zijn. Dat begrijp ik wel . Maar tweede oorzaak is dat er bewoners zijn of visite ervan die moedwillig de knoppen en onderdelen vernielen.

Om je te verlagen tot opmerkingen dat er geen geld zou zijn, kan ik helaas geen commentaar geven want voor reguliere onderhoud is geld nooit een probleem. Mocht je in de toekomst weer een mail willen sturen over je ongenoegen en overlast, doe het gerust. Daar ben ik voor.

Afgelopen weekend zijn de kone monteurs tussen vrijdag avond en maandag ochtend ZEVEN keer geweest om de storingen te verhelpen.

In alle zeven gevallen ging het om een knop die moedwillig en met geweld naar binnen was gedrukt.

Het is een samenloop van omstandigheden, onderdelen die te lang duren, maar ook een groepje mensen die het voor andere vergallen.

Met vriendelijke groet,

Azam Khan
Beheerder te Zeist
Be the change you wish to see!

ronald
regelmatige bezoeker
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-07-2012 22:15

Bericht door ronald » 05-11-2012 22:34

Wat bedoelt hij precies met: "Om je te verlagen tot opmerkingen dat er geen geld zou zijn" ???
Ik vind dit een erg vreemde zin, en klinkt hopelijk negatiever dan Azam het werkelijk bedoelt.

Daarnaast begrijp ik het verhaal van de knop niet zo goed. Hij werkt toch zelf niet in het weekend? Wie belt Kone dan om te zeggen dat een knop het niet doet? Of gaat dit automatisch? En als dat automatisch gaat en het gerepareerd wordt gaat zo iemand die de knoppen kapot maakt toch niet 6x terug om zo'n knop nogmaals te vernielen? Of zijn het verschillende mensen die zo'n knop 'moedwillig' vernielen? Erg vreemd verhaal.

Als het 7x in 2 weekend dagen gebeurt lijkt het me eerder een kwestie van niet zo degelijk materiaal.

Er hangen toch cameras in de liften? Kwestie van terugkijken lijkt me.

Gerbr
regelmatige bezoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-05-2012 15:10

Bericht door Gerbr » 06-11-2012 11:35

Beste Azam,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Goed om te weten dat er wel aan gewerkt wordt. Jammer dat het resultaat op zich laat wachten.

Dat ik me verlaag tot opmerkingen vind ik onterecht gesteld. Ik noem in mijn mail alleen maar dingen die ik in de lift hoor, verhalen die bij mensen gaan opspelen.
Dit is wat mij betreft een rechtstreeks gevolg van het niet-communiceren vanuit Vestia.
Misschien kan het helpen om middels de bekende brieven in de lift, kort ook andere bewoners in te lichten.
Als vandalisme werkelijk een van de oorzaken is, kan wat extra sociale controle wellicht meer problemen voorkomen. En anders zijn er nog camera's, toch?
En natuurlijk bij Kone nagaan, of ze nog steviger, hufter-proof materiaal hebben. Zeker in de torenflat is goedkoop vaak duurkoop..

En wat centrale communicatie betreft, kan de website www.torenflat.nl eea vermelden, bijvoorbeeld in een maandelijks bulletin oid.
Bij de achteruitgang voor fietsen wordt bijvoorbeeld gewerkt aan een nieuw slot (zo lijkt het?). Veel mensen weten dit niet en klagen over die deur. Een goed voorbeeld om de mensen kort over te informeren.

Terug naar het onderwerp van de liften: ik wacht het af en hoop dat jij/jullie iets doen met genoemde signalen en suggesties.

Groet,
Gerbrand
Be the change you wish to see!

Gerbr
regelmatige bezoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-05-2012 15:10

Bericht door Gerbr » 06-11-2012 11:51

Hallo Gerbrand,



Gisteren is er een aandrijfmotor geïnstalleerd in de glazen lift, moet nog gekeurd worden. Een van de verhuisliften is vaak doelwit van vandalisme. Als ik briefjes ophang dat er veel vandalisme is, brengt het ook veel onrust met zich mee. Kone monteurs denken ook mee om iets te ontwikkelen en te realiseren om meer hufter-proof materiaal te gebruiken.



Samen met Politie en wijkagent ben ik bezig om eventueel vaker te laten patrouilleren. Ik blijf mijn best doen om onze flat tot een prettige woonomgeving te maken en houden.

Heel erg bedankt voor je suggesties, ik zal ze meenemen in mijn overleg in Hoofddorp.



Met vriendelijke groet,



Azam Khan

Beheerder te Zeist
Be the change you wish to see!

Just Me
nieuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-11-2012 05:08

Bericht door Just Me » 21-11-2012 08:38

en nog altijd werkt iig aan de "verhuis" kant maar 1 lift..
werken de fietsingang deuren niet
staat de deur naast de garage ingang altijd open...

pppfffffffff :S

Plaats reactie